Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest

Cara yang betul untuk Tidur Dengan Bantal “Memory Foam”

Cara yang betul untuk Tidur Dengan Bantal “Memory Foam”


NASA mencipta bantal Memory Foam pada tahun 1970-an adalah untuk tujuan angkasawan menggunakannya semasa berada di angkasa lepas. Walaupun NASA menyatakan bahawa mereka yang mencipta bantal Memory Foam, tetapi pencipta sebenarnya ialah Charles Yost , tetapi beliau menciptanya ketika beliau di bawah kontrak bersama NASA pda tahun 1966 untuk digunakan di dalam roket semasa berada di angkasa lepas .

Seterusnya bantal Memory Foam ini dipasarkan dengan tujuan utamanya adalah untuk kegunaan perubatan (medic pillow).

Isi dalam yang dipanggil Foam membolehkan pengaliran haba dalam badan berjalan dengan baik dan kelembutan bantal Memory Foam yang menyokong kepala anda dan memang berbeza dari bantal konvensional yang lain serta boleh membantu mengurangkan sakit leher dan sakit belakang.

 

[one_second]TIPS PILIH BANTAL MEMORY FOAM ANDA.

Dapatkan bantal Memory Foam anda daripada sumber yang betul. Terdapat beberapa syarikat seperti Das Abdul Global yang mengeluarkan bantal-bantal berkonsepkan hotel daripada bantal 3 bintang sehingga 7 bintang yang sesuai dengan bajet anda. Bantal Memory Foam yang terbaik adalah mempunyai bentuk ketinggian yang berbeza di sisi bantal dan melengkung di sisi yang lain. Yang lebih besar daripada kedua-dua lengkung ini direka untuk sokong posisi leher anda semasa tidur .

Berhati-hati dalam memilih bantal Memory Foam ini kerana kemungkinan mempunyai bentuk yang sama tetapi isian dalamnnya bukan Foam. Anda boleh tahu ianya adalah Foam yang betul dengan cara menekan tangan anda ke dalam bantal dan lekukannya tidak hanya kelihatan seperti tangan dan ianya akan kembali ke bentuk asal dalam masa beberapa saat. Anda juga perlu memilih isian Foam yang padat , kerana itu akan memberikan lebih banyak sokongan. Mengikut Panduan Pembuat bantal Memory Foam, ketumpatan Foam yang diperlukan ialah sebanyak lima atau enam pounds .
[/one_second]

[one_second]CARA MENGGUNAKAN BANTAL MEMORY FOAM DENGAN BETUL

Letakkan bahagian rata bantal anda ke bawah dan sisi hujung bantal rapat ke kepala katil anda. Ini akan memberikan sokongan maksimum untuk kepala dan leher anda, tanpa mengira sama ada anda tidur pada posisi menghadap ke kiri , kanan atau hadapan , dengan bantal Memory Foam daripada DAG anda juga boleh memilih sisi bantal bahagian yang rendah atau tinggi mengikut kesesuaian anda kerana bantal Memory Foam DAG direka khas dengan ketinggian yang berbeza pada sisi bantal untuk membantu dan memberikan keselesaan kepada pengguna . Anda akan merasakan kepala anda tenggelam sedikit dan juga anda akan merasakan bantal ini sesuai dengan kepala, leher dan bahu anda kerana bantal ini membantu melancarkan pengaliran haba dalam badan anda. Apabila Foam sejuk, ia akan lebih stiffer.
[/one_second]


JANGAN TIDUR DALAM POSISI MENYIARAP

Anda tidak digalakkan untuk tidur di dalam posisi menyiarap dengan bantal Memory Foam ini, kerana boleh menyebabkan sakit leher dan sakit kepala. Menurut “Neck Solutions”, tidur dalam posisi menghempap perut anda secara umum boleh menyebabkan anda terbangun dengan leher yang sakit dan boleh membuatkan bahu anda berasa sengal dan sakit di bahagian belakang badan , rahang dan organ penting.


Cara yang betul untuk Tidur Dengan Bantal “Memory Foam”

Promosi Terkini !!

Apa Pendapat Anda? Sila tinggalkan komen di bawah ini

Facebook Comments

Hashtag : #TidurNyenyak #deepsleep #pakartidur #tidur #dasabdulglobal #bantalhotel #bantaldag #usahawandag #dag #dagpillow #dropshipdag #zeromodal #teamdag #hotel7bintang #mudahnyaberniagabersamaDAG #DAGbringComfortHome #bantalhotel #bantaldag #dasabdulglobal #usahawandag #bestpillow #kisahssahwanDAG #dag ##kerjayanDAG #tipsUsahawanDAG #Insomnia #tipspenjagaanBANTAL #kesihatanTIDUR #bantal #pillow

Share this post with your friends

Keluarga Malaysia Bawa Semangat Bersatu

Menjelang sambutan hari kemerdekaan atau hari kebangsaan Malaysia, antara perkara utama yang menjadi perhatian seluruh rakyat Malaysia pastinya tertumpu kepada reka bentuk logo dan juga

Jimat RM30 Sehingga 31 Ogos Ini

Berbaki 10 hari lagi sebelum peluang untuk anda mendapatkan tuala dengan harga diskaun berakhir. Penjimatan sehingga RM30 bagi setiap dua helai tuala dengan keupayaan serapan

Penat Jalan, Singgah Lepak Di Booth DAG

Pameran Pertanian, Hortikultur dan Agropelancongan Malaysia (MAHA) 2022 mula membuka tirai bermula 4 Ogos lalu menerima sambutan yang amat menggalakkan. Pameran dwitahunan yang kali terakhir